Хореографът Александaр Георгиев-Аце представя своя нов танцов проект „Фантастични бъдеща“ на 30 май от 21 ч. в Драматичен театър – Пловдив, премиера в рамките на One Dance Festival, и на 4 юни от 19:30 ч. в РЦСИ „Топлоцентрала” в София.

Хореографската работа успява да прекъсне линейната логика на времето и изследва носталгията към бъдещи моменти, които не са преживени, но по някакъв начин има копнеж към тях. Проектът разчита способността към промяна като кинетично състояние, в което преходът е и средство, и смисъл. Замислен е като движение през пейзажи, които променят индивидите, като ги оформят без да ги преобразяват. Фантастичните бъдеща са проекции на съвместно съществуване – хореографска медитация върху възможните бъдеща, създадени за повече от един или двама.

Fantastic Futures (c)Javi Pino

Въпросът, който задава представлението, е чие бъдеще живеем днес. Александaр Георгиев поставя акцент върху възможните други бъдеща, които вижда като неортодоксални, неканонични и неокупаторски. Бъдеща, които празнуват удоволствието като политическа позиция, емоциите като сила и най-вече системи на съвместно съществуване, а не на подчинение. Носталгията по бъдещето е известна като „куиър носталгия“, като куиър не се възприема като идентичност, а като политическа позиция, предполагаща динамики извън нормата с различен смисъл в различни контексти.

Във „Фантастични бъдеща“ Александaр Георгиев работи с цялото тяло – не само с лицето или с гърба. Публиката е разположена в кръг около изпълнителите, което променя начина, по който тялото комуникира. Промяната влияе на посоката на активиране и на възприемане на движението, като точно тази мултиперспективност е основен слой в хореографията.

Fantastic Futures (c)Javi Pino

„Мечтая за бъдеща,

в които не се фиксираме върху идентичности, а върху системи, които празнуват множествеността. Искам да изграждаме общности чрез споделяне на знание, а не чрез капитализация на знанието. Мечтая за фантастични бъдеща, където удоволствието и възпроизводството не са в опозиция.

В изкуството има много различни подходи – от активистки, образователни, еманципаторни, до медитативни. Вярвам, че не трябва да има една истина. Моето отношение се основава на романтизирането на тялото и неговата поетика, и представянето ѝ по достъпен начин за широка публика. Работя с теми като ануса (като политическа територия), с куиър политиките (като дефиниция за множественост), с емоциите (като друг приватизиран дискурс). Работя чрез въздействието на кинетиката – с предложения, които да разместват перспективи, да прекрояват йерархии и да предлагат това, което официалните институции често не могат да създадат.“, добавя той.

В своите перформативни практики Георгиев едновременно мисли от позицията и на изпълнител, и на зрител. Всяко движение е създадено с ясното намерение да предизвика афекти, да повлияе на настроенията и възприятията на публиката без непременно да разказва история. Той използва кинетики, които са достъпни, разпознаваеми и ритмични подобно на народните танци – повторяеми и заразни, за да позволят по-широко включване и съпреживяване.

“Фантастични бъдеща” е проект, копродуциран от български и испански партньори. Продукцията и хореографията са на Александар Георгиев, а в представлението заедно с него участват още и Дарио Барето Дамас, Катерина Варела и Мартин Лос Аркос. Копродуцент на “Фантастични бъдеща” е международният фестивал за съвременен танц One Dance Festival, като това е първото сътрудничество на Георгиев с форума. Копродуценти са също и РЦСИ “Топлоцентрала” и LAV-C — Лаборатория за живи изкуства и гражданство на Канарските острови. Проектът се финансира от Кабилдо де Тенерифе, ICDC — Канарски институт за културно развитие и Национален фонд „Култура“. Музиката, сценографията и осветлението са специално създадени за проекта.

Александар Георгиев (c) Javi-Pino

Александар Георгиев е хореограф и артист, който от 2008 г. насам активно работи в полето на танца и хореографията. През 2011 г. Георгиев е отличен с наградата “Маргарита Арнаудова” за иновативна хореография. Автор е на 12 хореографски творби – наградената с “Икар” THE POWER OF S,  HEIDI, Thresholl (in process ‘’D’’), Bareback, Welcome coming, Freshly baked theatre spaces, co-authorship with Snezana Georgieva, When you don’t even care to doubt, CO-series, SCREENSAVER, SCREENSAVER POWER BALLADS, The Echoes of S, Atrás. Съавтор е на дуги 11 танцови представления, сред които наградената на фестивала Dance Interfaces творба  MOONLIGHT, създадена заедно с Dario Barreto Damas.           

Съосновател е на международния артистичен тим STEAM ROOM и инициатор на  проекта-институция ICC (Imaginative Choreographic Center). Регулярно си сътрудничи с LAV-C, Laboratorio de Artes Vivas y Ciudadanía de Canarias и е част от Lokomotiva – Center for New Initiatives in Arts и Culture (Северна Македония), Interimkultur (Швеция) и PiedeBase (Канарските острови).

Завършва бакалавърска програма по танцов театър в Нов български университет и магистър по хореография в DOCH в Стокхолм, Швеция. През годините е част от редица обучителни програми: NOMAD (2009), DanceWeb (2010/2017), 50 Days Fly Low and Passing Through (2010), SPAZIO (2012/2013) и Critical Practice made in YU program (3rd generation) (2016/2017).

Повече информация за Александар Георгиев може да намерите на: aleksandargeorgiev.com

Билети за “Фантастични бъдеща” в Пловдив на 30 май: https://epaygo.bg/3066459540  

Билети за “Фантастични бъдеща” в София на 4 юни: https://payment.toplocentrala.bg/program/348

What do you think of this post?
  • удивителна (0%)
  • вдъхновяваща (0%)
  • любопитна (0%)
  • забавна (0%)
  • гореща (0%)
  • щура (0%)
  • необикновена (0%)
  • плашеща (0%)
  • обезпокоителна (0%)
  • дразнеща (0%)

Подарете си вдъхновение

Най-интересните статии от изминалата седмица ви очакват! Всяка Неделя сутрин във Вашата пощенска кутия.

Запишете се за нашият имейл бюлетин тук