„Обичам момичетата. Обичам и животните. В този ред и не непременно по същия начин…“
(Почти) скандалното признание принадлежи на британския художник Дейвид Брей (David Bray).
Артистът си спомня, че е бил обграден от изкуство още от раждането си. В продължение на 30 години баща му е работил в Кралската академия на изкуствата в Лондон, а на децата от семейството е било разрешено да се разхождат из нея рано сутрин, преди отварянето ѝ, когато още нямало засилена охрана, а те буквално можели да се докосват до Пикасо и Моне.
В тинейджърските си години пък Дейвид нямал плакати по стените на стаята си, а единствено три, „ужасяващи“, рисунки на Алфред Хичкок, изобразяващи птици.
Може би затова художникът се определя като неспокоен дух, отворен към експериментите. И макар предпочитаните му медии и платна да са хартия и мастило, или моливи, отскоро се е отдал на създаването на огромни дървени скулптури и инсталации и дори графити.
Работата си описва като свързана с чистите линии и формите на тялото, „поддържайки ги течни и женствени“. Счита, че основното в нея е „играта и заиграването с различни влияния“, като 40-те и 50-те години на миналия век, религията, поп културата, pin-up момичетата, Дейвид Линч, токчетата, черната магия, задуха, страхът от удавяне…
Дръзките, мастилени момичета на „неспокойния“ Дейвид Брей
Снимки и допълнителна информация: David Bray / Shop / Twitter / Facebook / Tumbrl
Източник: Cultura Inquieta
Подарете си вдъхновение
Най-интересните статии от изминалата седмица ви очакват! Всяка Неделя сутрин във Вашата пощенска кутия.