В поредицата (Не)познатите визуални артисти на България се срещаме с талантлив художник и 3D артист. Благодарение на него надникваме в чудния свят на реалистичните и въздействащи 3D персонажи…
Кой е Евтим Тодоров? Какво те вълнува като визуален артист?
На кратко за мен: завършил съм бакалавър живопис във Велико Търново, след което карах 1 година магистратура анимация в Англия. Дори и в най-ранните спомени от детството, които имам постоянно съм рисувал и се надявам винаги да се занимавам с това, все пак… изкуството е едно от малкото неща което остава след нас на този свят.
И ако някой зададе въпроса кой е Евтим Тодоров на мой познат, то отговорът, който ще ме зарадва най-много и ще ми е напълно достатъчен е: художник и добър приятел.
Темата на майсторския ти клас в рамките на Международния фестивал на анимационния филм „Златен кукер – София“ е Създаване на реалистичен 3D персонаж? Колко дълъг и трудоемък е процесът за постигане на това?
Процесът по създаването на един персонаж може да бъде (и в повечето случаи е) много дълъг…
Ако става дума за „намиране“ на героя от самата нула, то отнема поне месец, а може и много повече.
Самият процес е толкова дълъг понеже се налага да преминаваш от една програма в друга, без значение че много от тях са направени да поемат може би до 90% от работата само в определената програма. Но един добър 3D артист не трябва да робува на мързела си, а да търси инструмента, който му позволява да направи персонажите си в най-добрия вариант.
В лекцията си разказваш и за начини на работа и мислене при създаване на 3D герой. Ти как се настройваш за този процес?
Винаги и всичко започва от вдъхновението, когато работя над персонаж за себе си.
Но от там натъка процесът, бил той за лично удоволствие, поръчка или на работното място, е приблизително еднакъв.
Основното е ако нямаш вдъхновение… да намериш такова (за мен е като гледам стари и нови художници за да се заредя), и после да се положи една добра основа, като си направиш добро проучване относно героят, върху който ще работиш и събереш огромна папка с референции.
Как всъщност въздействат 3D персонажите – с реализъм, с идеята,която влагаш в тях?
Оо, на този въпрос може би ще е най – добре зрителите да отговорят, изкуството въздейства на всеки по различен начин.
Някои хора ги разбират, някой не, но в края на деня ако съм накрал да си каже „е, това е много яко, искам и аз така“, един вид да съм вдъхновение или повод за усмивка у някого, то бих казал че това е целта на всяка една творба…. просто да те пренесе на едно по-различно и приятно място.
Изненадаха ли те присъстващите на майсторския ти клас с някой въпрос? Какво бяха любопитни да научат?
Оо, да, определено ме изненадаха, имаше много нови въпроси, та дори и в почивката.
Всеки питаше за различни неща, някои искаха да знаят кой софтуер е най -добре да използват. Други как точно е хубаво да се подхожда към дадени проблеми при моделиране, текстуриране или представяне на самия модел.
Кои са любимите ти 3D персонажи?
А сред 2D илюстрациите?
Йоанна Викторова – Drawly каза, че винаги е искала да те пита: ако ти дадат задача да работиш по някоя известна игра, коя игра би искал да е? Как би й отговорил?
Много хубав въпрос!! Ако ми се отдаде възможност бих искал да работя, по която и да е от игрите на Blizzard, просто те влагат страхотни усилия и невероятни истории зад всеки свой проект и ще е незабравимо преживяване да мога да се потопя в богатата история и свят на тези игри.
А ти какво би попитал друг визуален артист?
Бих искал да попитам Русен Нанов, дали си е представял, че някога ще се занимава само с рисуване?
Евтим Тодоров може да откриете на: https://www.facebook.com/EvtimArt/
https://evtim.artstation.com/
http://krustnikat.wix.com/evtim-todorov-art
А тук може да се насладите на видео интервюто с приказната илюстраторка, отвела ни до Евтим:
Йоанна Викторова Drawly: Експериментът е част от намирането на собствен стил (видео интервю)
Подарете си вдъхновение
Най-интересните статии от изминалата седмица ви очакват! Всяка Неделя сутрин във Вашата пощенска кутия.