„Бързото нарастване на славата на Андрей Белле е довело до объркване много критици и куратори. Всъщност, всички критерии за популярно изкуство предполагат той да няма дори шанс за успех.
Първо, той стои сам, никога не получил благословията на куратор, музей или галерия, определящи „правилата на играта“ днес. Но най-важното е, че Белле работи с материал който те са обявили за несъществен. Той е неудобен, ако не са направо враждебни спрямо институциите в изкуството.
Неговият материал е този на желанието, на сетивата, на сексуалността, на нереализираните страсти. Неговите творби са чувствени и романтични, без да имат желание да се държат като предмет на съвременното изкуство – самодостатъчно, херметически затворено, отчуждено еднакво от своя създател и от аудиторията му“, пише… критикът Александър Боровски.
И все пак роденият в Минск, Беларус художник е извоювал своето място в съвременната живопис.
Андрей Белле рисува жени, които са открито еротични, привлекателни и изкусителни.
И разчита на много конкретен тип женска сексуалност. Това са жените от периода на символизма и ар деко, на жените на Густав Климт и на Леополд Фон Захер-Мазох.
Изкуството му не е стилизиране. То е игра, игра на естетическа чувственост и рафиниран еротизъм.
Символизъм и ар деко – в съвременните картини на Андрей Белле
Снимки и повече информация: andreybelle.com / Facebook / Instagram / Store
Източник: tuttartpitturasculturapoesiamusica.com
Подарете си вдъхновение
Най-интересните статии от изминалата седмица ви очакват! Всяка Неделя сутрин във Вашата пощенска кутия.