Втората изложба от поредицата „Анатомия на процеса“ представя работата „Честоти на травмата“, създадена специално за настоящия проект. Тя е продължение на изследването на Красимира Буцева на собствената ѝ практика като художник, започнало по време на резиденцията ѝ в Akademie Schloss Solitude през 2021 г. и довело до текущия проект A Study of a Practice.

Практиката на Красимира Буцева изследва и проучва историята, паметта, травмата и политическото насилие, свързани с източноевропейския комунизъм.

Тя е мултидисциплинарен артист, който използва различни медии – фотография, колаж, филм, намерени обекти, архиви и инсталации. Независимо от темата на работата ѝ, в крайна сметка тя е метакоментар на самата медия на фотографията. Буцева оспорва демократизиращите качества на фотографията и цифровия образ, като демонстрира неспособността и неуспеха им да предоставят обективни репрезентации. Именно демократичният характер по отношение на разпространението на изображенията премества фотографското изображение от сферата на естетиката в сферата на човешкото взаимодействие и по този начин в политиката. Красимира Буцева манипулира или имитира естетиката на архивни и намерени изображения, като по този начин заблуждава зрителя и подчертава субективния характер на медията.

В контекста на кураторската програма „Анатомия на процеса“ практиката на Красимира Буцева показва, че художникът влиза в ролята на учен от социалните науки – историк, антрополог или социолог. Историята се разказва чрез предмети и образи, а художникът е активен участник в тяхното събиране, куриране и съхраняване.

Процесът на архивиране включва активен подбор, който се основава на историята, която дадената институция или организация се стреми да разкаже. В настоящата изложба Красимира Буцева поставя под въпрос ролята на културните и политическите институции, както и активното им пренебрегване на проблематичното минало на комунистическия режим в продължаващия период на преход.

По този начин, метафорично, представените образи също са в преход, непълни, захабени, гличнати и изкривени – съществуващи в лиминално пространство между конфликт и разрешение, между фрагментарност и завършеност.

Всяка седмица в хода на изложбата ще бъдат добавяни различни обекти.

*
„Анатомия на процеса“ е кураторски проект на Васил Владимиров в четири части, който ще изследва комплексността на новаторски художествени практики, характеризиращи се с откривателски дух, независим от фиксацията към финалния обект. В серията от изложби ще бъдат представени вече съществуващи работи на четирима различни автори. Вместо в своята материалност и „завършен вид“, те ще присъстват през идеи и референции, свързани с художественото проучване и процеса по създаване, който стои зад тях. Галерийното пространство ще бъде превърнато в своеобразно студио, в което зрителите ще бъдат въвлечени в процес на „обратно инженерство“, проследявайки проучвателните методи в основата на съответната артистичната практика.

Красимира Буцева е визуален артист, писател и преподавател, живеещ в Лондон, Великобритания, и София, България. До скоро тя беше стипендиант на Akademie Schloss Solitude в Щутгарт, Германия. Красимира е преподавател в Лондонския колеж по комуникации към Университета по изкуствата в Лондон. Красимира е един от съоснователите на Revolv Collective – организация, която изследва алтернативни методи за преподаване и създаване на фотография чрез изложби, събития и сътрудничества. Освен това тя е съредактор на списание EEP, което се фокусира върху съвременната фотография от Източна Европа.

  • удивителна (0%)
  • вдъхновяваща (0%)
  • любопитна (0%)
  • забавна (0%)
  • гореща (0%)
  • щура (0%)
  • необикновена (0%)
  • плашеща (0%)
  • обезпокоителна (0%)
  • дразнеща (0%)

Подарете си вдъхновение

Най-интересните статии от изминалата седмица ви очакват! Всяка Неделя сутрин във Вашата пощенска кутия.

Запишете се за нашият имейл бюлетин тук