Лесно е да поставяме хората в кутии. Тук сме НИЕ, там са ТЕ,
Така започва рекламното видео на датска телевизия, озаглавено „All that we share“. И след това продължава с удивителен експеримент.
В огромна зала, с очертани правоъгълници на пода, влизат групи от хора – привидно ярко различаващи се едни от други – и всяка застава в своята кутийка.
Сред групите има такива на хора с високи доходи и на хора, които едва свързват двата края; на хора, на които лесно се доверяваме (като медицински сестри) и такива, които отбягваме (като облечени в черно младежи, покрити с татуировки); хора, които живеят на село и такива, които не са виждали крава през живота си; хора, които никога не са напускали страната си и хора, които са дошли от другаде…
Тези деления не са ви непознати, нали?
След като групите се подреждат в кутийките си, водещ ги моли да отговарят искрено на въпросите му. Някои от тях разсмиват присъстващите, други ги натъжават или ги карат да се замислят.
И голямото прегрупиране започва.
Когато водещият моли да излязат напред тези, които са били „смешниците“ на класа; или тези, които имат доведени деца; или дори тези, които са правили секс миналата седмица… от всяка група излизат различни хора и се формират нови шарени общности.
След въпросите му вече няма кутийки, а обединения – на тези, които са лудо влюбени; на тези, които са самотни; на тези, които имат смелостта да обявят различната си сексуалност; на тези, които аплодират куража на другите…
В крайна сметка, май споделяме повече отколкото си мислим. И кутийките (дано!) са ни тесни.
Датското видео вече е гледано от милиони, споделяно, обсъждано (дори обявено за „антидот на Тръмп“):
Подарете си вдъхновение
Най-интересните статии от изминалата седмица ви очакват! Всяка Неделя сутрин във Вашата пощенска кутия.