В „Тотална щета“ на Ани Васева, Леонид Йовчев и Галя Костадинова творят чисто изкуство.
Сякаш изтисквайки до последна сълза и капка пот телата си, злоупотребявайки със силата на крайниците и гласовете си (както и с човешките възможности за носене на токчета), насред бутафорни сцени, които никого не подлъгват с лековатост, изпълнителите (и създателите) на „Тотална щета“ удрят смело и трескаво по клишетата и, уж заиграли се с поп културата, разпъват пред очите ни универсални теми, които сме напълно свободни да интерпретираме, асоциираме и довършим в себе си…
В същото време Ани Васева и Боян Манчев, създали текстовете и драматургията на спектакли като Тотална щета и Пътуване към Ада продължават да оформят все по-силния характер на българската независима сцена.
Физически (или метафизичен), често на ръба на абсурдизма, пародията и дори гротеската, театърът и изкуството на любимата ни група Метеор флиртува – всъщност извършва един задъхан акт – с неконвенционалното. От който се раждат удивително жизнени, неподлежащи на възпитание, деца:
ТОТАЛНА ЩЕТА
спектакъл на Metheor и ДНК – пространство за съвременен танц и пърформанс
автор и режисьор: Ани Васева
драматург: Боян Манчев
художник: Георги Шаров
музика: Константин Марков
с: Леонид Йовчев и Галя Костадинова
„Тотална щета“ е комедия за щетата, която си нанасяме, живеейки. За любовта, красотата, изкуството. За безпричинните афекти. Животът е преразход на енергия, енергия, която не се преобразува никога – косматите тела на нашите афекти, нашите космати любимци, нашите космати двойници. Към този преразход, до тотално изнемогване, е устремена и „Тотална щета“.
„Няма пречки пред любовта (освен физически).“
„Тотална щета“ е физически спектакъл на една от най-оригиналните в момента групи от съмишленици в независимата българска сцена между театъра и пърформанса.
През годините театралният автор и режисьор Ани Васева изгражда тясно сътрудничество с философа Боян Манчев и актьорите Леонид Йовчев и Галя Костадинова. Тя развива своя система на работа, която включва личния опит на участниците и импровизация, достигайки до силно експресивен физически и театрален език.
Представленията им предизвикват силен интерес, като сред тях са „Малдорор“ по Лотреамон (моноспектакъл на Леонид Йовчев), „Пиеса за теб“ по текст на Ани Васева, „Пиеса за умиране“ по текст на Боян Манчев и Ани Васева и др.
ПЪТУВАНЕ КЪМ АДА
продукция на Metheor и ДНК
режисьор: Ани Васева
по текстове на Боян Манчев
музика и аудио дизайн: Константин Марков
апарати и дигитални програми: Стефан Дончев
рисуван декор: Борис Делчев
композиция на лира: Емона Илиева
концепция костюми: Ани Васева
изработка костюми: Катя Петрова, Дарина Стоименова, Теодора Бамбикова
кожа и специални костюми: Емилиян Бонев и Михаил Жекунов
интендант: Михаил Жекунов
с: Леонид Йовчев, Емона Илиева, Валери Георгиев, Мария Панайотова, Мартина Апостолова и Михаил Жекунов.
„Пътуване към ада” е визуална поема.
„Пътуване към ада” е поетическа фантазия.
„Пътуване към ада” е театрална оратория.
„Пътуване към ада” е спектакъл за еуфорията от освобождаването на формите и желанията. За пространство без време. За радостното разбесняване на фантазията, каквото е у Бош, Брьогел, Данте и Блейк.
Адът не е мястото на осъществяването или неосъществяването на желанията, а на откритието, че желанието започва и завършва в себе си. Където няма време, няма и развитие. Нещата са огледални образи на самите себе си.
Адът е експериментална хипотеза за форма на живот. Той разкрива ада не като неизбежност, а като не-обходимост.
Пътуването към ада е пътуване към себе си.
Адът не предстои. Адът вече се е случил. Адът е тук и сега.
„Където няма желание, там няма ад.
Където няма ад, там няма желание.”
За Метеор
Надяваме се съвсем скоро да споделим още впечатления от проекти на Метеор и да ви срещнем с някои от съмишлениците на групата, така както ви запознахме с:
Ива Свещарова: Съвършено розово уголемява и разклаща образи (видео интервю)
Подарете си вдъхновение
Най-интересните статии от изминалата седмица ви очакват! Всяка Неделя сутрин във Вашата пощенска кутия.