„Фотограф на кукли с подривно чувство за хумор“
Така се описва родената в Южна Африка през 1980 г., а днес работеща в Канада, Мариел Клейтън (Mariel Clayton).
Макар да снима от пейзажна до портретна фотография, Мариел е най-позната със серията си посветена на Барби. Използвайки куклите и японски миниатюри като основна среда и тема, тя създава своеобразни диорами, изпълнени с детайли и черен хумор, като коментар на съвременното общество и неговите стереотипи.
Вдъхновена от случайно откритие в магазин за играчки в Токио, днес Мариел Клейтън създава хумористични, еротични и често смущаващи снимки на кукли. Фотографиите ѝ ни пренасят в миниатюрни стаи, насред странна комбинация от блаженство и насилие в привидно невинни домашни сцени.
Неподвижните усмивки и скандалните действия на куклата ни въвеждат в теми като консуматорството, фетишизма, насилието, скритата фасада на „обикновения“ градски живот….
Мариел предупреждава, че нейната работа „не е за всеки“ и пояснява:
„Винаги съм бил очарована от вътрешните машинации в умовете на хората.
Заинтригувана съм от социопатията, цялата концепция за външната фасада – вътрешен живот и как те не винаги си съответстват.
Барби, като най-висш стереотипен женски образ, изглежда просто се поддава на алтернативно изобразяване. Може би, защото е превърната в идол и олицетворение на всичко, което е „добро“, ако си жена – да бъдеш сладка, послушна и тиха.
Барби е дезинфекцирана до такава степен, че сякаш не носи абсолютно никаква информация. Тя просто изглеждаше идеалният модел, за да изследвам идеята за скритото зло. Никой не е толкова „добър“ и „перфектен“ – всички имаме пукнатини по някакъв начин, а аз исках да проуча темата.“
Хумористични, еротични и… смущаващи: снимки на Барби като социален коментар
Снимки: © Mariel Clayton / Facebook
Подарете си вдъхновение
Най-интересните статии от изминалата седмица ви очакват! Всяка Неделя сутрин във Вашата пощенска кутия.