Здравословната диета ни позволява да изглеждаме и да се чувстваме добре. Често обаче ни се струва, че тя е трудно постижима, свързана с много разходи и най-вече с непосилни лишения. Решението:

Сложете си розови очила

3 тайни на здравословната диета: сложете си розови очила

Пътят към това да се чувстваме добре в собствената си кожа не винаги е осеян с рози, но може да е много по-лек, ако възприемем позитивен подход. А позитивен подход при постигането на здравословна диета означава край на „Не мога повече, отказвам се” или „Никога вече мазнини/газирано/захар”.

Подобен, негативен начин на мислене води единствено до чувство на вина и депресия и със сигурност би саботирало мисията ви. Замислете се, нима има човек, който да не преяде с шоколад, ако непрекъснато си повтаря „Край на шоколада”.

И все пак, в какво се крие тайната на успеха?

3 тайни на здравословната диета

1. Разнообразете храненето си

3 тайни на здравословната диета

Балансирана диета означава с храненето да приемате въглехидрати, протеини и мазнини (о, да, мазнини!).

Въглехидратите дават на тялото ни бърза енергия, протеините изграждат мускулите, а мазнините са отговорни за основни обменни процеси, както и за поддържането на енергия за повече от четири часа. Не можете да очаквате колата ви да се движи без гориво, нали?

Приемете съчетанието от въглехидрати, протеини и мазнини като горивото на вашия мечтан автомобил.

Да разнообразите диетата си означава просто в нея да присъстват храни и от трите групи.

Поглезете се с качествени млечни продукти (добре узрели сирена и кашкавали), яйца, месо, риба, пълнозърнести храни, бобови храни, пресни плодове и зеленчуци, ядки, растителни масла и животински мазнини (малко масло към препечената филийка на закуска не е грях, а истински разкош за тялото ви, при това полезен). Не звучи като мъчение, нали?

2. Съставете си лична диета и я променяйте в крачка

Съобразете диетата с личните си нужди и физическа активност. Включвайте храни и от трите групи, но само такива, каквито обичате. Ако не харесвате агнешко не се насилвайте. Заместете го с телешко или се поглезете с риба, която не сте опитвали. Не обичате сирене? Яйцата, приготвени по най-разнообразни начини, са чудесна алтернатива.

Healthy Breakfast

И най-важното, поставяйте си реалистични цели. Самата мисъл за свалянето на 10 килограма за месец може да ви обезкуражи. Защо вместо това целта ви да не да замените чипса пред телевизора със сурови ядки по време на разходка в планината?

Променяйте храненето си в крачка, ако забележите, че дълго време не постигате желаните резултати. Но го правете с малки стъпки. Всъщност е много лесно: пробвайте постепенно да замените плодовия сок от кутия с домашна лимонада или дори просто с вода с резенче лимон. Доял ви се е чипс? А дали суровите бадеми няма да се окажат ново удоволствие за вас?

3. Наслаждавайте се на храната си

Мислете за следващото хранене като за удоволствие. Нека пазаруването и приготвянето му е истинско приключение за вас. Експериментирайте с непозната подправка, нов зеленчук в салатата, рецепта, препоръчана от приятелка. Самото ядене също трябва да е приятно. Пуснете си хубава музика, сервирайте ястията в любимите си чинии със салфетки и свещи на масата или просто поканете приятели, за да споделят кулинарния ви подвиг.

И най-после, поглезете се с парче хубав шоколад, когато се почувствате тъжни. Ако сте постигнали баланс в храненето, то със сигурност няма да ви навреди.

food-in-bad

Повечето ни читатели намират статията за вдъхновяваща. А ти?
  • удивителна (13%)
  • вдъхновяваща (41%)
  • любопитна (8%)
  • забавна (15%)
  • гореща (8%)
  • щура (8%)
  • необикновенна (8%)
  • плашеща (0%)
  • обезпокоителна (0%)
  • дразнеща (0%)

И още ...

Не пропускай!

Най-интересното от Jasmin.bg директно на твоя е-мейл.