Независимо дали спазвате диета, за да отслабнете или просто да се чувствате добре, вероятно се чудите защо никой не може да ви каже как да се храните здравословно, без да използвате сложни таблици или графики.

Е, не е нужно здравословното хранене да бъде сложно и объркано. Всъщност то е много просто, стига да спазвате тези няколко лесни съвета.

Забравете за газираните напитки

В тях няма хранителни вещества. А ако обмисляте просто да преминете на диетични, недейте – изкуствените оцветители в тях са карциногенни. Вместо газирана напитка си поръчайте вода с лимон.

Забравете и заведенията за бързо хранене

Знаете ли, че едно меню, в Макдоналдс например, съдържа количеството калории, които трябва да погълне един възрастен за деня, че и повече? И голяма част от тези калории са под формата на мазнини. Така че вместо бургер и картовки, заложете на салата или пилешко (без дресинг).

Яжте плодове и зеленчуци

Знаете ли, че трябва да ядете плодове и зеленчуци пет пъти на ден? Да, ясно е, че никой не се храни така. Но ако замените сутрешния кроасан с банан или ябълка, следобедния чипс или шоколад с ягоди, а на вечеря пиете плодов сок вместо кола, ще сте изпълнили наполовина изискването за плодове и зеленчуци и ще сте елиминирали част от вредните храни.

Правете малки замени

Понякога здравословното хранене се свежда до една малка и проста замяна. Например замяната на белия хляб с пълнозърнест. В пълнозърнестия хляб има фибри и хранителни вещества, които липсват в белия, освен това е много вкусен.

И като споменахме фибрите… Някои от вас най-вероятно не знаят защо фибрите са толкова важни, особено, когато става въпрос за отслабване. Това е, защото ви карат да се чувствате сити по-дълго. Те спомагат за разграждането на другите хранителни вещества и дори могат да спомогнат за регулирането на хормоните. Да, само че много от диетите за отслабване забраняват фибрите. Това е защото те спадат към въглехидратите. Затова, когато избирате диетата си, бъдете внимателни и обърнете внимание какви точно въглехидрати са ви забранени.

Избирайте цветни ястия

И за финал един много прост съвет: ако ястието ви е цветно, то най-вероятно е здравословно. Помислете за всички плодове и зеленчуци и колко са разноцветни те и после си спомнете фастфууд продуктите (те обикновено са в кафявата гама).

След толкова много и лесни за следване съвети, скоро ще се почувствате много по-здрави и свежи… и дори може да отслабнете малко!

Повечето ни читатели намират статията за вдъхновяваща. А ти?
  • удивителна (17%)
  • вдъхновяваща (33%)
  • любопитна (17%)
  • забавна (8%)
  • гореща (8%)
  • щура (8%)
  • необикновена (8%)
  • плашеща (0%)
  • обезпокоителна (0%)
  • дразнеща (0%)

Подарете си вдъхновение

Най-интересните статии от изминалата седмица ви очакват! Всяка Неделя сутрин във Вашата пощенска кутия.

Запишете се за нашият имейл бюлетин тук