Плодовете ни идват на ум веднага, когато стане дума за здравословно хранене. Но и тук има подводни камъни. Някои плодове са с високо съдържание на захар, други пък отдавна не са това, което бяха, след като “съвестни” производители ги подлагат на сложна обработка.

Кои все пак са най-подходящите плодове в борбата ни с излишните мазнини?

1. Круши

Може и да се учудвате, че това е плод номер 1 в списъка ни, но се оказва, че концентрацията на фибри в крушите е една от най-високите – цели 4 грама на средно голям плод.

А повече фибри означават стабилни нива на кръвната захар и завидното чувство за ситост.

2. Ябълки

Също като крушите, ябълките имат високо съдържание на фибри и ни държат сити дълго време.

Или както гласи популярната английска поговорка: an apple a day keeps the pounds away.

3. Диня

С високо водно съдържание, динята е истинско чудо с малко калории и полезни съставки.

Дори да погълнете половин диня, пак ще се приели по-малко от 100 калории. Не е ли чудесно?

4. Череши

Сигурно си мислите, че е странно да са в този списък, като се вземе предвид колко е сладък вкусът им. Не и при положение, че това са едни от плодовете с най-нисък гликемичен индекс.

Така въпреки великолепния им, сладък вкус, черешите поддържат нивата на кръвната ни захар стабилни и са чудесно оръжие в борбата с излишните мазнини.

5. Грейпфрут

Около този плод кръжат хиляди митове, свързани с ефекта му върху мазнините. И колкото и разочароващо да ви звучи, истината е, че грейпфрутът не забързва процеса по изгаряне на излишните мазнини директно.

Но също така е истина, че захарта му се абсорбира бавно и това го прави благотворен за всяка диета.

Плодови продукти, които да избягвате

На първо място това са плодовите сокове. Дори с надпис 100% върху кутията, съдържанието им на захар е с висока концентрация, като от друга страна въпросните сокове са ощетени откъм фибри. Няма какво да се спечели от тях при това положение, нали?

Потенциална опасност се крие и в сушените плодове. С тях просто лесно се преяжда. И ако половин купичка от сладкото изкушение се равнява на около 200 калории, то същото количество грозде (един от най-сладките плодове) е приблизително 60 калории. Изберете сами!

И накрая, истинска калорийна бомба са захаросаните плодове. Тук плодове е подвеждаща дума, защото често става въпрос от сложно преработени продукти, богато полети със захарен сироп. Не искате да си го причините, нали?

Повечето ни читатели намират статията за любопитна. А ти?
  • удивителна (12%)
  • вдъхновяваща (22%)
  • любопитна (32%)
  • забавна (8%)
  • гореща (6%)
  • щура (5%)
  • необикновена (6%)
  • плашеща (4%)
  • обезпокоителна (2%)
  • дразнеща (2%)

Подарете си вдъхновение

Най-интересните статии от изминалата седмица ви очакват! Всяка Неделя сутрин във Вашата пощенска кутия.

Запишете се за нашият имейл бюлетин тук