L’Oréal оттегли свои реклами с Джулия Робъртс и Кристи Търлингтън от Великобритания след оплаквания, че изображенията са подложени на прекалена компютърна обработка.

Козметичният гигант е пристъпил към безпрецедентната мярка след решение на британската агенция за контрол на съдържанието в рекламата ASA. С него се приема оплакването на депутата от Либералдемократическата партия Джо Суинсън, обявила се срещу “прекалено перфектните и нереални изображения” на жени в рекламите.

Суинсън твърди, че и двете рекламни снимки са манипулирани с компютърни програми и “не представляват резултата, който продуктът може да постигне”. След нейния сигнал ASA приема, че и двете изображения нарушават кодекса на рекламната индустрия, като преувеличават и подвеждат клиентите. Поради тази причина забранява публикуването им.

Британското поделение на компанията отговори, че снимките са били “дигитално ретуширани за изсветляване на кожата, изчистване на грима, намаляване на тъмните сенки, тониране около очите, изглаждане на устните и потъмняване на веждите”. Въпреки това от L’Oréal подчертават, че на кадрите има следи от остаряване на кожата и че изображенията “акуратно илюстрират” резултати, които могат да се постигнат.

Козметичният гигант дори е предоставил на ASA снимки на кинозвездата и топ модела от светски събития, за да демонстрира, че те са естествено красиви.

А вие за или против “прекалено красивите” реклами сте?

  • удивителна (0%)
  • вдъхновяваща (0%)
  • любопитна (0%)
  • забавна (0%)
  • гореща (0%)
  • щура (0%)
  • необикновена (0%)
  • плашеща (0%)
  • обезпокоителна (0%)
  • дразнеща (0%)

Подарете си вдъхновение

Най-интересните статии от изминалата седмица ви очакват! Всяка Неделя сутрин във Вашата пощенска кутия.

Запишете се за нашият имейл бюлетин тук