Weight Watchers (или ”следящи теглото си” от англ. език) е диета с любопитна история. Всичко започва когато няколко приятели въвеждат традиция да се събират и да обсъждат най-добрите начини за сваляне на килограми.

След години те подкрепят наблюденията си с научни изследвания и дават основата на една от най-популярните програми за отслабване и поддържане на здравословно тегло.

Сред най-известните им последователи е певицата и актриса Дженифър Хъдсън, която твърди, че дължи новата си фигура (с цели 25 килограма по-малко) на диетата.

Нека поточкуваме!

Точковата диета насърчава разнообразното и балансирано хранене – с точно определени за всеки организъм количества и калории. Реално всяка храна може да бъде включена в менюто, стига да не надвишавате общия брой точки.

Програмата за отслабване е създадена върху оценяване на храната по специална точкова система. Точките се формират в зависимост от калориите, мазнините и фибрите, които се съдържат в дадена храна.

Позволеният брой точки, респективно калории на ден, зависи от няколко фактора: възраст, пол, височина и тегло. Каквито и да са проблемите ви с килограмите обаче, на ден трябва да се консумират не по-малко от 1200 калории, което гарантира бавно и здравословно отслабване.

Броят точки можете да определите, като отговорите на някои въпроси и съберете точките от отговорите си:

1. Какъв е вашият пол?

  • Жена – 2т.
  • Мъж – 8т.

2. На каква възраст сте?

  • 17-26 – 4т.
  • 27-37 – 3т.
  • 38-47 – 2т.
  • 48-58 – 1т.
  • над 58 – 0т.

3. Колко е теглото ви?

Към общия брой точки добавете първите две цифри от теглото ви в паундове (1 kg = 2.20 паунда). Например ако тежите 55 кг., това са 121 паунда. Добавяте 12. Ако теглото ви е под 100 паунда, добавяте само първата цифра, т. е. за 98 добавяте само 9.

4. Каква е височината ви?

  • Под 155 см – 0т.
  • От 155 до 178 см – 1т.
  • над 178 см. – 2т.

5. Каква е обичайната ви физическа ви активност?

  • Седя (професии като административен сътрудник, рецепционист, шофьор, служител в офис) – 0т.
  • От време на време седя, но през повечето време съм повече прав/а (продавачи, домакини, готвачи, учители) – 2т.
  • Ходя през повечето време (сервитьори, пощальони, куриери) – 4т.
  • Извършвам тежък физически труд през повечето време (медицински сестри, градинари, строители) – 6т.

Гъвкавостта на диета е спечелила одобрението и симпатиите на повечето диетолози. Те изтъкват, че всеки продукт може да се впише в здравословния хранителен режим, стига човек да яде предимно здравословни и засищащи храни и да спортува редовно.

А вие точкували ли сте някога?

Коментари

Copyright (c) 123RF Stock Photos